maandag 1 februari 2010

Brunchen & oliebollen bakken

Op oudjaarsdag hadden we opa Jos en oma Corry uitgenodigd om te komen brunchen bij ons thuis. Om 11 uur zouden ze komen, dus de tafel was gedekt en toen begon het wachten. Uiteindelijk zaten we om 12.30 aan tafel en werd het dus een lunch, het was er niet minder gezellig om. Wat hebben we het gezellig gehad en wat hebben we lekker gegeten. Er was van alles en van alles was er genoeg. We hadden lekkere broodjes, een rundvleessalade, een tomatentapenade die binnen notime op was, heerlijk luxe beleg, en natuurlijk mag natuurlijk de kerststol niet ontbreken (ondanks dat kerst al voorbij was). Er was koffie, thee, chocomel en mijn favoriet "champagne". Dat vind ik op zijn tijd wel erg lekker. Ik heb een hele lekkere gevonden bij de Albert Heijn (het is eigenlijk een dessertwijn). Kortom we hebben heerlijk gegeten en gedronken en het was hele gezellig middag.

's Middags ben ik nog heel even bij Carla op de koffie geweest en dat was nog wel eventjes leuk, ik was tevens de laatste "klant" van 2009, hihi.

Toen ik weer thuis was ben ik aan de slag gegaan met het bakken van oliebollen, ik had dat nog nooit gedaan omdat papa dat altijd deed, maar aangezien eerdergenoemde nu in Spanje woont moest ik het zelf maar gaan doen, ik had bij de Lidl een zak oliebollenmix gekocht en daar hoefde alleen nog maar wat water bij, een tip van papa: vervang een deel van het water voor een flesje bier, wordt het luchtiger van, klopt.

Vervolgens moest ik even wachten tot het beslag gerezen was en het grote bakken kon beginnen, nou het ging allemaal heel snel en uit 1 pak beslag heb ik wel 70 oliebollen (niet heel groot) gebakken, en ze waren heel erg lekker, dus dat is wat mij betreft een nieuwe traditie, net als de brunch met opa en oma. En na twee dagen waren de oliebollen nog steeds heel erg lekker en ze zijn (heel slecht) allemaal opgegaan.

Groetjes Martine & Co

Geen opmerkingen:

Een reactie posten