maandag 21 december 2009

Op naar kerst

Het sinterklaasfeest is nog niet voorbij, of de kerstboom moet al opgezet worden. De afgelopen paar jaar hebben we geen kerstboom gehad omdat we daar simpelweg geen behoefte aan hadden.

Maar goed Marijn gaat nu natuurlijk naar school en dan ontkom je er niet aan om de kerstboom achterwege te laten.

Om bij het begin te beginnen, het is zondag 6 december, dus de kerstboom alvast naar beneden gehaald en de versieringen natuurlijk ook, maar verder nog niet aan begonnen.

Maandag 7 december en Marijn gaat na een best drukke sinterklaasperiode weer naar school, niks aan de hand zou je zeggen, daarna naar de BSO, oftewel de normale gang van zaken.

's Avonds weer thuis komt Marijn naar me toe om te vragen waar onze kerstboom is, dus ik vertel hem dat hij achter de bank op de grond lag en dat ik die op zou gaan zetten, maar dat moest volgens Marijn direct want het was kerstavond. Lekker op tijd dus, kortom wij hebben kerstavond al achter de rug, hihihihi.

Na het eten heb ik samen met Marijn de takken van de kerstboom op kleur gesorteerd en ik moet even vermelden dat hij me daar heel goed bij heeft geholpen. Bauke en Tobias hebben samen Turbo uitgelaten, en volgens mij had hij daar ook heel goed bij geholpen. Bauke is toen Marijn en Tobias naar bed gaan brengen en toen ben ik de kerstboom op gaan bouwen.

Tussendoor ben ik nog wel even naar boven gegaan om de jongens een kus en een knuffel te geven, en toen vroeg Marijn aan mij of de kerstboom al klaar was, waarop ik neem antwoordde.

Als reactie kreeg ik toen het volgende te horen, "als de kerstboom nog niet klaar wat doe je dan hier". Zo bijdehand, daar moesten we allemaal hartelijk om lachen.

Dus ben ik maar weer gauw verder gegaan met het opbouwen van de kerstboom, met een boel hulp van Bauke, want die is later dan normaal naar bed gegaan, om mij nog te kunnen helpen met de takken en het aanbrengen van de lichtjes. Bauke zou dan de kerstboom aandoen en als de jongens dan beneden zouden komen dan zagen ze als eerste de lichtjes van de kerstboom.

En dat was een succes, we hadden goed ons best gedaan, en toen stond er alleen nog maar de boom en hingen er lichtjes in.

Dinsdag heb ik de kerstboom samen met Marijn versierd, want we waren lekker met z'n tweeen en hebben er ook lekker de tijd voor genomen, was gewoon genieten en ik moet zeggen dat nu de boom er staat is het toch wel weer leuk.

En hier is dan onze kerstboom.
Wij wensen iedereen die dit leest een heel fijn kerstfeest en natuurlijk een heel gelukkig, maar vooral een heel gezond 2010.

Groetjes Martine & Co.

1 opmerking: